3 Mayıs 2013 Cuma

03/05/1985 Cuma

28 yıl önce bugün.

:)

Yatılı okulda tuttuğum hatıra defterime şöyle yazmışım;

..Bugün benim için çok iyi bir gündü.

Çünkü pazartesiden beri beklediğimiz yazılılarımız belli oldu. Ben 72 puanla 7 aldım. Bu nota çok sevindim. Hemen anneme ve babama bir mektup yazıp haberi müjdeledim. Aslında benim amacım 8 almaktı ama 7 geldi. Bu defa gelmezse inşallah gelecek ve son yazılımızdan allahın yardımıyla 8 alırım.

Ayrıca bugün ingilizceden yazılı olduk. Çok iyi geçti, inşallah 8 gelir. Eğer 8 gelirse 8 rekat namaz kılacağım.

Öğleden sonra türkçe dersinde çok kötü bir not aldım. Çünkü öyle arası arkadaşlarla oynarken, kafamı kapıya vurmuştum. Bu nedenle hem kafam ağrıyordu, hem de hiç ders çalışamamıştım. Bu kötü nottan dolayı bayrak töreninde ağladım.

Okulumuza 80 kişilik bir kafile geldiği için biz yine ayrı bir koğuşta yatmak zorunda kaldık. Akşam televizyon izlemeden erkenden yatakhaneye geldik. Zevkli ve eğlenceli geçen bir yastık savaşından sonra ışığı kapatıp uyuduk.

Neşeli bir şekilde bir gün daha nihayetleniyordu..

Konya, 03/05/1985 Cuma

:)

Not 1: fırsat buldukça fotoğraflar ve minik yorumlar ekleyeceğim:)

Bu arada;

Deutsche Übersetzung für die Türkisch-Taubstummen (Türkçe engelliler için almanca:)

Heut war es für mich ein ganz guter Tag, weil unsere Prüfungsergebnisse, auf die wir seit Montag gewartet haben, gekommen sind. Ich hab eine 7 bekommen, mit 72 Punkten. Darüber freute ich mich sehr. Sofort schrieb ich meinen Eltern einen Brief mit dieser frohen Botschaft. Mein Ziel war es eigentlich eine 8 bei dieser Prüfung zu erreichen, aber es ist eine 7 geworden. Vielleicht hat es dieses Mal  nicht geklappt, wie ich's mir gewünscht habe, aber hoffentlich bei der nächsten und letzten Prüfung, auch mit Gottes Hilfe, würde ich eine 8 bekommen.

Ausserdem hatten wir heut in Englisch eine Prüfung. Es lief ganz gut. Hoffentlich würde es eine 8. Bekäme ich eine 8, dann würde ich 8 rekat namaz* beten (bunun tam tercümesi yok:)

Am Nachmittag hab ich im Türkischunterricht eine sehr schlechte Note bekommen. Denn als ich in der  Mittagspause mit meinen Freunden spielte, schlug ich meinen Kopf an der Tür an. Deswegen tat mein Kopf sehr weh, und sowieso hatte ich kein Türkisch geübt. Wegen dieser schlechten Note, weinte ich nachher während Flaggenzeremonie.

Da eine Gruppe von 80 Personen in unsere Schule zum Übernachten gekommen war, mussten wir wieder in einem anderen Zimmer schlafen (leider). Am Abend sind wir direkt in den Schlafsaal ohne Fernsehen gegangen. Nach einer lustigen und spassigen Kissenschlacht löschten wir das Licht und gingen schlafen.

So endete der Tag doch noch auf eine glückliche und frohe Weise...

Konya, den 3. Mai 1985, Freitag

Not2: Defterin en arka sayfasına şöyle bir not düşmüşüm:

Bu defteri (günlük tuttuğum defteri) orta 1. sınıfta 24.10.1985 tarihinde Din dersinde meşgul olurken öğretmenimiz Mehmet Rahim Nuzumlalı'ya kaptırdım. 804 gün sonra, 6 ocak 1988 tarihinde mahkumiyeti bitti ve geri aldım. Tebrikler arkadaşım, çok iyiydin. Rica ederim.

Zıpırlık 1988 gibi başlamış sanırsam:)


7 yorum:

  1. Bu defteri bugün tesadüfen buldum. Hikayesine gelince; 11 yaşında gittiğim yatılı okuldaki Türkçe öğretmenimizin tavsiyesiyle yazmaya başlamıştım. (Aslında başlamıştık.. bizim dönemimizdeki herkes yazmaya başlamıştı bu tavsiye sayesinde) Hala yaşıyor Gülendam hanım, ilerde çok iyi, çok neşeli ve nostaljik bir kayıt olacak sizin için demişti, sağolsun varolsun:)

    YanıtlaSil
  2. ;-) Thank you for the translation, schoolday memories will be awaken ;-)

    Gamarooo, you would have done 8 rekat namaz for an 8? Why didnt I get this idea prayin in church for a good note? Maybe because our best note is a 1 - and I suggested one time praying is not enough for God ;-))

    YanıtlaSil
  3. Ohhooo... Ben de daha ne defterler vardı, du bak anlatayım;

    Örneğin, Sevap Hesaplama Defteri!

    Valla:)

    Sevapları hesaplıyodun günlük, bi nevi kara kalem exel, he he:)

    Namazı cemaatle kılarsan 25 sevap ediyodu, tek başına kılarsan 1 sevap, öyle buyurmuş abiler.

    Mesela diyelim ki, o gün öğle ve yatsı namazını cematle kıldın, kalan 3 vakti tek başına..

    Şu halde;

    Sabah namazı= 1 sevap, Öğle namazı= 25 sevap, İkindi namazı= 1 sevap, Akşam namazı= 1 sevap, Yatsı namazı= 25 sevap

    Grand Total: 53 sevap

    :)

    Tabi manyak bi hesaptı bu aslında ve bi süre sonra kafam karıştı.. dedim ki kendi kendime, len ben şimdi 5 vaktin hepsini tek başıma kılsam hepi topu 5 sevap ediyo. Ama hiçbirini kıllmasam sadece yatsıyı cemaatle kılsam 25 sevap..E bu nası iş o zaman?!

    :)

    Sevap hesap defteri işte.. günlük yazıyon, haftalık, aylık topluyoduk..

    327 sevap.. seninki kaç? .. ohoooo, benimki 1348 oldu olm:)

    YanıtlaSil
  4. Halleluja, how many holy credits can one stand? - Now nothing suprises me any more ;-)



    YanıtlaSil
  5. Ben bu kadar dindar olsam heralde hiç ateist olamazdım :P...hahaha. gamaro bunun senin yazdığına inanmak gerçekten zor :)

    KaptanMosey

    YanıtlaSil
  6. hangisine, sevap defterine mi?:)

    YanıtlaSil