21 Mayıs 2013 Salı

Balkon

Akşam karanlığında, boş bir kibrit kutusu gibi.

...ve aylardır boş beleş yerinde duran havuz: nihayet dolmuş.

Balkon desen..o başka seviye.

Akşam karanlığında, boş beleş yerinde...

Ve yüksekliği balkonun, aylardır.

Oysa rengarenk motiflerle bezeli kanatlarını çırparak havalanan, lakin organize bir hareket olarak tanımlanması pek de olası olmayan.. en azından böyle bir his oluşturmayan,  kelebekler.. Çok değildi. Ama balkon ve yüksekliği.. Hepi topu dört beş...Farklı istikametlere yönelirken görünmez duvarlara çarpıp sekercesine uyandırdıkları kırınımlar, ve sanki birbirleriyle yarışır gibi.. uçuştular.

Kıvrım demek doğru olmaz..

Zig-zag yetersiz kalır, söylemekten imtina etmek lazım.

Bellek alt kırınımlarla dolu olsa da.. Çağrışım onun üstü. Serçenin gagasıyla yuvaya taşıdığı, her bir yeni kıymık..Yapı.

Kelebek yoktu.

Lakin her kelebek, suyun üstünde sekip nihayetinde batan taşlar gibi yassı, havalandı.

Uçup gittiler, izleri anımsayışıydı farklı uzaklıkların.

Ve balkon yeterince.. ya da eyvallah..yüksekti olması gerektiği kadar.

-Yerden mi abi?

-Yok.. Su'dan

-Yüzmek mi diyorsun yoksa?

-Yüzmek?!! Deget allahınıseversen, esamesi bile okunmaz, bahanesi bile sayılmaz, hoşluğu veren sadece suyu görmekti belki.

Ama yine de..

Alacanın da ötesinde bir karanlıkta, balkonun su'dan yüksekliğiyle kısmen tepeden sayılabilecek ve bir bakışta içini doldurduğu nesnenin mermer taşlarla örülmüş kenarlarından birine yakın bir mesafede kıpraşan, minik ve ritmik bir dalgalanışı farkedilmek için..Gerekli olan şey ışıktı ve o da vardı.

Bahçe lambalarına neden karpuz denildiğini anlamak zor değil,  ama her seferinde gülmekten alıkoymam kendimi.

Neyse ama, mevzu başka;

Karpuzdan yansıyan ışığın suyla buluştuğu bileşkede titreşip duran bir hat.. örümcek ağının sudaki aksi mi desem.. bitmek ve durmak istemeyen bir model.. çizgi.


Milimetereden fazla, santimden ufak.

Halkalar.. lanmalar..

İn aşağıya.

İnmeden duramadım.

Önce limon ağacından bir yaprak kopardım.


Ve normalde ellemeye irkileceğim o yorgun böceği.. Yaprağın üzerine alıp sudan çıkardım. Sonra bahçenin taşlık, çimenlik bir kenarına bıraktım. Hatta.. O an dibimde biten meraklı kediciğin bahtsız oyuncağı olmasın diye ıslak ıslak..

Arada bi atraksiyon yapıp kediyi mama bahanesiyle mekandan uzaklaştırdım..

Eve geldim. Zaten dışarı terlikle çıkmıştım. Bir kaç böcek fotoğrafı aradım... Mesela işte, buna benzer bişeydi...

Sonra oturup,  Godot'u beklerken'i anımsadım.

Şapkam olsa sabaha kadar çıkarıp içine bakabilir.. ya da içinde birşey var mı diye tepesine vurabilirdim.






5 yorum:

  1. geçen gün biz de Mabella ile otoparkta bir salyangoza karşıdan karşıya geçme konusunda yardımcı olduk. Ya da olduğumuzu düşünüyoruz. An içinde minicik olanı fark edecek kadarız ancak, az sonra başa gelebilecek kocamanı sezemeyecek kadar kör. Kesinlikle spiritüel bir bakış değil bu zira hiç hoşlanmadığım malumunuz. Ancak; bunu çok düşünürüm örneğin bir saniyeden daha kısa bir süre sonraya işaret eden zaman; içinde büyük bir trajedi saklıyor olabilir. Büyük mutluluklar da elbet. Fakat; işte o trajik olanla karşılaşma ve ona direnç gösterme sonrası genellikle A. İlhan'ın "yorgun serüvenci"de dediği gibi "ağzımda bozuk bir pil tadı" ile kalakalırım varoluşun absürdlüğü ve o anlar için kesinlikle anlamsızlığı ile...İşte belki devasa bir limon ağacı yaprağı bekliyordur tüm insanlar hayvanlardan farklı olarak "paniğin","yorgunluğun" ve "anlamsızlığın" içinde...kim bilir. Ve tahmin edileceği üzere o büyüklükte bir limon ağacı yaprağı yoktur tanrı beni bağışlasın (!)

    PS: A. İlhan için bir düzeltme yapmak isteyerek silmiştim ilk yorumu.

    YanıtlaSil
  2. iki de iki yanıltıyor hafızam beni. Yorumu silmeyeyim bari. Zira siliyorum niye söylüyorsun "bu yorum yazar tarafında silindi" diye anlaşılır şey değil. Dizenin geçtiği şiir "yanlış yaşamak". e yıllar oldu pek tabi isimleri karışabilir şiirlerin ve beni eksik ya da yanlış kaynakça göestermeye tahammülsüzlük şeklinde önce hafif sonra şiddetliş seyreden bir akademisyen takıntısı ele geçirmiştir kuşkusuz. uyuyamam mazallah:)

    YanıtlaSil
  3. o da "ikide iki" olacak. ve tamam gidiyorum.

    YanıtlaSil
  4. Ben çok sevdiğim bi şiiri eklemek istiyorum.

    Belki Yine Gelirim

    Dudaklarımı kanatırcasına ısırıyorum günlerdir
    her sözcük dilimin ucunda küfre dönüyor çünkü
    Bir gök gürlese bari diyorum, bir sağnak patlasa
    bitse bu sessizlik, bu kirli yapışkanlık bitse
    ama bir tufan az mı gelir yoksa, yine de
    yırtılan ve parçalanan birşeyler olmalı mutlaka
    hiç durmadan yırtılan ve parçalanan bir şeyler

    Oysa ne kadar sakin bu sokaklar ve bu kent
    ne kadar dingin görünüyor bana şimdi gökyüzü

    Gidenler nerde kaldılar, özledim gülüşlerini
    bir kenti güzelleştiren yalnız onlardı sanki
    onlardı çocuklara ve aşka ölesiye bağlanan
    kadınları güzelleştiren herhalde onlardı
    "Tükürsem cinayet sayılır" diyordu birisi
    tükürsek cinayet sayılıyor artık
    ama nerde kaldılar, özledim gülüşlerini onların

    Uzun uzun bakıyorum kıvrılan sokaklara
    tek yaprak bile kımıldamıyor nedense
    ve tek tek söndürüyor ışıklarını varoşlar
    alnımı kırık bir cama yaslıyorum, kanıyor
    kanımın pıhtılarında güllerin serinliği
    ve fakat bir cellat gibi yetişiyor pusudaki
    Dilimin ucunda küfre dönüyor her sözcük

    Yaşamak neleri öğretiyor, düşünüyorum
    okuduğum bütün kitaplar paramparça
    çıkıp dolaşıyorum akşamüstleri bir başıma
    bir uçtan bir uca yalnızlıklar oluyor kent
    bulvar kahvelerinin önünden geçiyorum
    sırnaşık aydınlar, arabesk hüzünler
    bir gazete sayfasında sereserpe bir yosma

    Sesler gittikçe azalıyor, kuşlar azalıyor
    ve ne zaman yolum düşse vurulduğun yere
    kızgın bir halka oluyor boynumda o sokak
    Hüznü yalnız atlarımız duyuyor artık
    biz çoktan unutmuşuz böyle şeyleri
    ama içimde bir sırtlanın dalgın duruşu
    ve dilimin ucunda küfre dönüyor her sözcük

    İçimde zaptedilmez bir kırma isteği
    dizginlerini koparan bir at sanki bu
    soluksoluğa kalıyorum her sonbahar
    ve sevgilim ne zaman hoşgörülü olsa
    bir yolculuk düşüyor aklıma, gidiyorum
    bütün gençliğim böylece geçip gitti işte
    ama hala bir şeyler var vazgeçemediğim

    Hangi duvar yıkılmaz sorular doğruysa
    birgün gelirsek hangi kent güzelleşmez
    şiirlerim bir dostun vurulduğu yerde yakıldı
    geri almıyorum külleri yangınlar çıksın diye
    Devriyeler çıkart şimdi, bütün ışıklarını söndür
    sorduğum hiçbir soruyu geri almıyorum ey sokak
    ve dilimin ucunda küfre dönüyor her sözcük

    Dudaklarımı kanatırcasına ısırıyorum günlerdir
    bir gök gürlese bari diyorum, bir sağnak patlasa
    bitse bu kirli ve yapışkan sessizlik, hiç gitmesem
    oysa ne kadar sakin sokaklar, kent ve bütün yeryüzü
    ipince bir su gibi sızıyorum gecenin tenha göğüne
    sessizce çekip gidiyorum şimdi, sessiz ve kimliksiz
    Belki yine gelirim, sesime ses veren olursa bir gün


    Ahmet Telli

    YanıtlaSil
  5. Ben size yardımcı olayım ve şu hakkaten acayip ve sinir bozucu bir mahiyette beliriveren "yazarı tarafından silindi" tabelasını ortadan kaldırayım:)

    Diğer error/memory durumlarına gelince;

    Siz yine iyisiniz..

    Ben şurda daha bir kaç saat önce oik0s'la yazışırken, dogi dedim gogo'ya.

    Malum, Beckett:)

    Ama yine de.. havuç, turp ve şalgam arasında bir tercih yapması gerektiğinde, her zaman havucu isteyeceğini unutmuyor insan.

    :)



    YanıtlaSil