17 Nisan 2013 Çarşamba

eski/ yeni /hırsız/ sepet

Öyle bir olgu ki;

İnsanı ve kültürü yanlışlıyor.

Tam da bellek, ve tam da bütün tarihselliğiyle üstelik.

Kesici bir ilişki.

Öz'le görünüşü birbirinden yalıtan.

Ve kalıyor.

Hangi bağlamda... olursa olsun.

Pek çok ritüel ve form korunurken, mutasyona uğruyan muhteva (hafıza kaybı)

Ya da tümüyle boşaltıl.

Din

Bir nevi, sosyolojik bir organ transplantasyonu.

Lakin işin püf noktası şu ki;

Nakledilen organ, bir böbrek veya ciğer değil, bizzat beynin kendisi.

Yaa.. Kaşla göz arasında,  çok kötü bişey oldu sanki.

Oldu tabi:)

Sizin olan sizin değil ve siz bile değilsiniz artık >üçüncü tekil şahıs.

Sonrası aslı, aslı astarsız, öncesi kayıp.


Ve bir başka bedende gözünü açan insan. (siz değilsiniz lakin, başkası)
Eller iki, parmaklar beş.. Bakıp sayması güzel ama, yine de farklı. Sonra aynada baş tara, banyo yap, yıka..



Avrupa hıristiyan mı mesela? Hıristiyan.. Peki ya güney Amerika?.. Ortadoğu, Avustralya, Afrika? Bittabi.

Yolcusuz bilet,  kendi "başına" kesilmiş..

Oysa ben Avrupa'ya baktığımda, Roma'yı görüyorum hala. O hem sevip hem döven, kanun ve şehircilik ustası eski Roma.

Ya da küçük bir Meksika kasabasında çalan çan, Napoli'dekiyle aynı bile olsa.. Yine de şıp diye anlıyor insan, Sezar'ın hiç uğramadığını oralara..

Sonra Afrika..

Kilise aynı belki, ama bu kez de ne Roma, ne Meksika.

Ve Peru'nun hıristiyan dağ köyleri vardı geçenlerde..Hani o anı ölümsezleştirmek için fotoğraf çeksen; onlar da hıristiyan elbet. Ama yürüyüşü inka, duruşu inka, çıplak ayaklı sertliği ve mesih'i andığı tören bile inka..

                              Yani bendeniz, nereye gitsem aynı kartpostal çıkıyor karşıma;



Yeni beden içinde eski ve kırık gölgeler.
Yeni olan beden değil halbuki, şimdi hırsız sepetinde başsız bir heykel.
Eski gölgenin yeni sahibi ve hafızasız.
Bu kadar.







12 yorum:

  1. Blog olayı iyi olmuş gamaro. Daha steril :))

    YanıtlaSil
  2. Aaa.. tabikine de:)

    Mesela ben buraya yazıyorum ya, demek oluyor ki bişey koyuyorum.

    Sonra o koyduğumun üstüne, -nası olsa serbest ya- bir başka şey daha koyuyorum...ki o üstüne koyduğum şey orda durduğu ve bildiğim içindir ki alttaki çekilmeyecek hop trinom: yazabiliyom anadın mı.

    Yaa, böyle bi kavram sirkinden uzakta iyi olmuş hakkaten, ve üstelik..

    Neyse:)

    Yağmurun altında, kristal kürede çocuk.

    Kapalı ve uyduruk.

    Bütün gerçekliğiyle zanneder ki oysa, düşen her damla saydam bir sınırda uzamakta.. sırf kendi yörüngesinde aka..labilmek için mesela.

    Mesih bizi böyle misafirlerden korusun.




    YanıtlaSil
  3. amen :))

    Metafiziği derinlikli felsefi çözümlemelerde aramamak lazım bazen. Bi bahane yeter :))

    YanıtlaSil
  4. Herkese Merhaba :)
    Bi blog da biz açtık. Gamaro'nun üstüne bastığı gibi "bişey koymak adına"...

    Mesela Marsseh sonsuz.us'a tam 45 öykü koymuş. Bu azımsanır bi rakkam değil ve tek başına tıpkı Gamaro gibi (binlerce paylaşımdan bahsediyorum) o siteyi bi üste taşıyan "bağımsız" yazarlardan biri olarak "üretim ve emek" odağının merkezinde kabul görecekleri yerde "o da kimmiş" ilan ediliyorlar.

    Bu rezaletten kurtulmanın kazandırıcı olacağı görüşündeyim.:)

    http://oik0s-marsseh.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  5. Çok sevindim.

    Marsseh ve senin kaleminden dökülecekleri, okunmaya müsade edilmiş bir günce gibi merak ve "şüpheyle" bekliyorum:)

    YanıtlaSil
  6. Ekledim yer imlerine ... Ve sevindim tabi :))

    YanıtlaSil
  7. Calimera ve Wallace'a ekledikleri için teşekkür ediyoruz.:)

    YanıtlaSil
  8. Gamaro takipteyim :)
    (parçuket)

    YanıtlaSil
  9. birsey degil, but your Link changed, I should correct it ;-)

    oikos-marsseh.blogspot.com

    YanıtlaSil